mensbloggen

Fredags Frågor

Av Mensbloggen - 2015-11-28 20:46

Ganska ofta känner jag att jag är osynlig, då menar jag inte att jag börjar få superkrafter utan att folk inte märker mig. När jag t.ex är med en '' föredetta '' superpoppis tjej som nu och då var min bästa vän brukar de hon träffar typ krama henne, prata med henne och inte märka mig. Om någon sett the duff så känner jag mig som the duff just nu. Har typ 3 före detta poppisar och fortfarande är poppisar och då och nu mina bästa vänner men det är samma sak liksom, ingen märker mig. Känner mig som ett tredje/fjärde hjul, de behandlar mig ju som en vän. När jag och en av mina allra bästa vänner gick på en basketträning tillsammans, bara för att prova så fick hon den mesta hjälpen och vi var lika dåliga eller bra båda två. Eller så är jag född basketspelare men det tror jag inte, varför hjälpte de henne men inte mig? De visade henne men inte mig? Låter självklart som om att jag är så jävla svartsjuk men jag känner bara att jag inte finns. Är liksom bara en skugga eller ett tredje/fjärde hjul som följer efter alla. Vad ska jag göra? Sen kan alla tre prata om hur elak nån kille är eller något men det är knappt så att killarna märker mig heller.. kan ingenting om killarna medans de haft förhållande med dem och vart med dom typ hela tiden, förr hade jag typ bara killvänner men nu är det skit svårt att skaffa några, vad ska jag göra?

Hej, blir så ledsen av att höra enna typen av frågor!! Men du kanske kan prata med dina vänner och berätta hur du känner. Eller på till exempel basketträningen, om inte tränarna fattar att du behöver hjälp så FRÅGA om hjälp säg att du inte förstår det momentet. För vissa människor fattar inte riktigt sånt och då får man helt enkelt göra det enkelt för dem och BE om hjälp. Försöka ta lite mer plats, det kanske inte är det lättaste men du har bara detta liv så gör det bästa utav det :) Ändra din inställning så brukar oftast resten lösa sig!!! Lycka till och kram på dig


Finns det några rätt eller fel när det gäller mens? Hur ska mens vara, och hur ska den inte vara? Väldigt "stor"/allmän fråga men undrade bara haha

En väldigt bra fråga!! Och NEEJ det finns egentligen inget rätt eller fel, allas kroppar är olika så de reagerar olika. Jag brukar säga att om mensen påverkar dig så mycket i vardagen att du måste planera efter den så sök hjälp (för det finns hjälp att få mot olika problem), eller om man blöder väldigt mycket eller länge. För det ska man inte behöva stå ut med!! Men annars så är alla normala på SITT sätt!!


 
 
Ingen bild

Joker

29 november 2015 18:10

Hej! Så jag är 15 år och det verkar som att min kompis är kär i mig- Så det är allt jag tänker på största delen av dagarna XD hans kroppsspråk säger det och hans vänner (även mina vänner).
Så om han är kär i mig- tänk om han går för en kyss? Eller ifall han säger sina känslor.
Jag har aldrig varit tillsammans med någon (min kusin när jag var 3år räknas inte XD) så jag har aldrig kysst någon heller.
Jag tror inte jag är kär i honom heller, men ifall han skulle bjuda ut mig skulle jag säga ja i alla fall?

Några råd?

Skulle vara kul om du berättade om sin första pojkvän och kyss :D

Också förlåt för att det inte handlar om mens..

Mensbloggen

3 december 2015 05:08

Frågar ha ut dig så känner du att du vill så säg ja, du har ju inget att förlora. Testa och se om det känns bra eller bara konstigt?! Vem vet det kanske kan utvecklas till kärlek. Personligen tror jag att vänskap som utvecklas till kärlek är den bästa relationen för man känner redan varandra så bra.

Min första kyss var typ i trean när man lekte sanning och konka.. haha dock tycker inte jag det räknas.. Men har bara varit i ett riktigt förhållande och första "riktiga" kyssen var lite stel, men allt flyter liksom på automatiskt så du behöver inte oroa dig!! :-)

 
Ingen bild

Anonym

30 november 2015 19:35

Hej! Jag är 13 år och hade tänkt skicka in min menshistoria. Det är lite lustigt, för att jag och tre kompisar hade köpt biljetter till Clara Henry's föreläsning om hennes bok för ett par månader sedan. Två av dom hade redan fått mens, men jag och min andra kompis hade inte fått mens, då lovade vi varandra på skoj att vi inte skulle få mens innan Clara Henry, och just idag, dagen innan föreläsningen gick jag på toa och istället för flytningar log det mörkt bruna ränder och jag smsade min kompis och hon sa att det var mens. Sedan gick jag och berättade för mamma. Det roliga var att jag fick den just dagen innan föreläsningen också!! Haha, kram<3

 
Ingen bild

Anonym

3 december 2015 16:30

Jag fick min första mens i måndags och då hade jag extremt lite asså knappt nånting & det va brunt, under natten hade det bara kommit ett litet svart streck men sedan började det bli mer rött under tisdagen & det blev lite mer (inte jätte mycket men ja), sedan igår hade jag hur mycket som helst. En nattbinda från libresse läckte igenom på 3 timmar och mina byxor var helt ner blodade, en binda (dock utan vingar) blödde jag igenom på 1 timma och sedan när jag satte i en ny blödde den igenom. I natt hade jag en nattbinda och det var hur mycket blod dom helst och hade fått en mensfläck i mina lakan. Idag hade jag nästan lika mycket, dock läckte det inte igenom idag. Jag vet inte vad jag ska göra! Det är sjukt jobbigt! När kommer det minska?!

Mensbloggen

4 december 2015 06:09

Känner igen mig i dig, men blöder du mycket så använd nattbinda. Det är de största bindorna med vingar och gjorda för att hålla längre.

I början är mensen ofta oregelbunden så förhoppningsvis slipper du blöda så mycket i framtiden. Men personligen tycker jag tampong underlättar en hel del, speciellt för oss med rikligt flöde :-) Kram

 
Ingen bild

Anonym

3 december 2015 19:08

Hej mensbloggen. Jag har några funderingar över när första mensen kommer. Jag har läst runt på olika sidor om saker också det står att mensen brukar komma ungefär 2-2,5 år efter att brösten börjat växa och mina har växt i 2,5 år nu. Det står även att efter brösten har börjat växa så borde du märka hår mellan benen, det har jag gjort men det gjorde jag inte förrän kanske 9 månader sedan. Och det står att mensen brukar komma 1-2 år efter man har fått hår där nere. Sen det sista som stog på sidan jag kollade var flytningar och flytningar har jag haft i ca 1,5 år nu. Betyder det här att jag inte kan få min mens eftersom att jag int ekar haft bår där nere i ett år än. Kan du inte skriva mer om din pubertet? Alltså i vilken ordning allt kom för dig? PS älskar din blogg❤️❤️❤️

Mensbloggen

4 december 2015 06:07

Alla är olika och det spelar ingen roll i vilken ordning dt sker, finns inget rätt eller fel!! :-)

Kommer inte riktigt ihåg hur min ordning var, men har för mig brösten började ömma först, sen hår, flytningar, mens.. Men som sagt, man ska inte jämföra sig med andra. För alla är normala på sitt egna sätt!! :-)

 
Ingen bild

Sara

5 december 2015 09:02

Hej hej! Kan man sova med tampong?
När kommer ditt måndagsinlägg för denna vecka och när kommer fredagsfrågorna som skulle kommit igår?

Mensbloggen

5 december 2015 20:12

Javisst kan man sova med tampong (dock ska man inte ha den inne längre än 8 timmar).

Det kommer.. :)

 
Ingen bild

Töseb

21 april 2017 18:17

Bra inlägg! Känner mig ängslig ibland, men känns bättre när jag läser din blogg

 
13 årig

13 årig

8 maj 2018 16:52

Hej jag är fyller snart 13 och har inte fått mensen än jag har får köns hår i bröst jag har även haft flytnigar i 3 år är det normalt att jag inte fått mensen än och när kommer den

http://Mensbloggen

Mensbloggen

16 maj 2018 12:29

Helt normalt

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards