mensbloggen

Raka underlivet

Av Mensbloggen - 2014-10-17 16:20

Fick en önskan om att skriva hur man rakar underlivet på bästa sätt för inte börja blöda. Först och främst så ska man bara raka sig för sin egen skull tycker jag, ingen annans. Så känn ingen press, det är något som är helt upp till dig och du ska göra vad du trivs bäst med! En annan sak att ha i bakhuvudet är att vi alla har olika känslig hud och reagerar olika - vi har olika förutsättningar!

 

Har man känslig hud och lätt får rakfinnar och/eller börjar blöda så är mitt tips att inte raka jätteofta, max en gång per vecka skulle jag säga så att stubben hinner växa ut lite och huden hinner läka. För rakar man dagligen eller varannan dag så hinner huden inte läka helt mellan gångerna vilket kan leda till en ond cirkel. Så mitt tips till er med känsligare hud! Sen kan man också vara snällare mot huden på vintern och raka mer sällan för då syns det ju inte på samma sätt som på sommaren. (Gäller inte bara underlivet).

 

Utöver ens personliga förutsättningar finns det några andra också som kan underlätta rakningen:



Varför man ska ha produkter speciellt anpassat för underlivet är just för att de är till för känsligare områden och dessa raklödder är genomskinliga istället för vita så att man ser var man rakar och inte råkar skära sig. 


Länkar till produkter:

Apoteket, raklödder + rakhyvlar

Kicks, rakprodukter

Apoteket Underlivsprodukter, eftervård


 
 
Ingen bild

Anonym

24 oktober 2014 20:47

Hej! Hur vet man om man har svamp i underlivet? Har under en längre tid haft mycket klåda precis runt slidöppningen och bakåt. Ja har hört att flytningarna kan vara gryniga, vilket mina är. Har jag då svamp? Går det om av sig själv eller måste man ta medicin eller nåt? Har sitt i medicinskåpet hemma att det finns kräm för underlivssvamp? Kan jag använda det utan att lixom säga till någon (typ mamma)? Eller är det bara att "smörja på"? Tack för en superbuperbr

Mensbloggen

25 oktober 2014 19:18

Det behöver inte vara svamp, kan hända att det bara är lite obalans och oftast kan kroppen lösa det på egen hand! Så försök vänta ut det tycker jag :) finns ledigt mycket bra text på länken, kolla där!! :-) http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/sidor/intimosex_intimmedmera_svampinfektioniunderlivet_svampinfektion_behandling.aspx

 
Ingen bild

Anonym

24 oktober 2014 20:49

Tackför en superbra blogg btw!! Kram!

Mensbloggen

24 oktober 2014 23:40

Taaack!! :-) Kram

 
Ingen bild

anonym

29 oktober 2014 15:22

jag rakar mig dagligen "där nere" eftersom mitt hår växer ut jättefort! Om jag inte rakar mig en dag så är det stubb dagen efter, jag tycker det är jättejobbigt eftersom min hud är väldigt öm efter varje rakning, men jag vill inte heller ha stubb för det irriterar! Vad ska jag göra??

Mensbloggen

29 oktober 2014 15:57

Tyvärr har ju vissa känsligare hud, jag är också en av de. Men se till att använda rikligt med rakkräm och smörja in både före och efter. Sen så finns det ju andra hårborttagningsmetoder som håller mycket längre än rakning (dock ganska mycket smärtsammare). :)

 
Anonym

Anonym

3 november 2014 15:39

Hej jag undra om man ska raka bort alt hår

http://Mensbloggen.se

Mensbloggen

3 november 2014 17:16

Om man vill. Vissa rakar rubbet, andra bara lite och vissa rakar inte alls. Så man kan göra exakt hur man vill!!! :-)

 
Ingen bild

anonym

15 juli 2015 01:11

hej! rakar mig ofta där nere men händer att jag då och då råkar skära mig i underlivet, vad kan jag göra när jag råka skära mig ? ska jag tvätta de med vatten dagligen eller ska man låta de vara ?

Mensbloggen

15 juli 2015 05:17

Låt det vara och raka dig inte förens såret börjat läka igen! Man kan ta lite barnolja på eller något som är bra för huden :-)

 
Ingen bild

P

1 maj 2016 14:47

Jag är ganska ung och tror inte att mina föräldrar skulle tillåta att jag rakar mig i underlivet. Vilket jag redan gör! Så har du några tips som inte behöver ha intima produkter

Mensbloggen

7 maj 2016 20:28

Köp på egen hand :)

 
Ingen bild

G

15 november 2016 23:14

Vad för andra sätt än rakning kan man få bort håret på?? Måste veta flera olika förslag tack❤️

Mensbloggen

18 november 2016 20:16

Finns jättemånga sätt, de vanligaste förutom rakning skulle jag säga är vaxa eller hårborttagningskräm :-)

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards