mensbloggen

På Allmän Toa i USA

Av Mensbloggen - 2015-08-12 02:27

Var på en allmän toalett idag här i USA och såg denna lilla aparat i väggen. Något jag aldrig skulle tänka mig finns i Sverige? Men rätta mig om jag har fel. Man kunde alltså köpa en tampong i automaten för 25 cent. Men praktiskt om det krisar och man glömt mensskydd. Har ni sett något som detta? Kanske utomlands, eller i Sverige? (Bilden är fotad av mig, så inte google).



 
 
Bokmonstret

Bokmonstret

12 augusti 2015 22:07

Nej vad praktiskt! Skulle gärna ha velat ha en sån :3

http://bokmonstret.weebly.com

 
Ingen bild

Tack

12 augusti 2015 22:29

Jag vill bara säga tack för allt du gör, jag har frågat dig frågor då och då och alltid fått ett svar som är hjälpsamt. Tack för att du hjälper mig och alla andra som läser din blogg ta sig igenom puberteten.

Tack <3

Mensbloggen

13 augusti 2015 02:56

Vad kul att höra, det värmer!! TACK själv :-)

 
Ingen bild

Sara

12 augusti 2015 22:50

Har aldrig sett det, varken utomlands eller Sverige. Men väldigt smart, borde införskaffas till Sverige om det inte finns vill säga! Kram Sara:)

 
Ingen bild

AJ

16 augusti 2015 22:40

Finns på mitt jobb i Norge :) kom in på bloggen nu bara för att jag googlade på mensvärk. jag trodde inte det fanns mensvärk som gör såå ont. Tänkte mer att den som klagar mycket antagligen överdriver. Denna gången jag fick mens har jag själv fått Såå ont. Alltså det där med att röra på sig och ta några värktabletter kan slänga sig i väggen.. Det funkar inte lika bra om man har ONT.. Och illamåendet blir bara värre dessutom! Det borde vara okej att få gnälla lite här på mensbloggen :) tack för det och AJ från mig

Mensbloggen

17 augusti 2015 06:47

HEELT okej att gnälla lite ibland :)

 
Ingen bild

Lisa

17 augusti 2015 18:58

De har dom på BAKKEN också!:) Fast där kan man få bindor, tamponger, nylonstrumpbyxor och tandborste!
Har en fråga....
Imorse skulle jag till skolan (första dagen) och hade mens (har haft mens i typ 1 år så inget konstigt!) satte in en tampong och sedan stack jag. Var i skolan bara typ 2 timmar. När jag kom hem skulle vi iväg så jag bytade tampong

 
Ingen bild

Lisa

17 augusti 2015 19:01

Oj jag vråkade skicka för tidigt!!
Men jag varade och såg att det nästan blödigt igenom! Och jag använder en väldigt stor tampong. Vet inte om det kanske var typ att jag legat ner hela natten och mensen inte kommit ut på samma sätt, och att den inte kom ut tampongen jag hade på natten på väg till toan. Så kan det vara nattens mens som kom ut i den tanpongen kanske?
Snälla svara!!

Mensbloggen

18 augusti 2015 03:46

Du kanske bara blödde lite mer denna dag? Inget konstigt med det egentligen :-)

 
Ingen bild

Hej,hej

18 augusti 2015 19:00

Men Gud vad smart! Tycker dem borde ha sånna på de flesta allmänna toaletter. PS, din blogg är grym! :D

 
Ingen bild

anonym

24 augusti 2015 20:25

Hejhej! Vill först bara säga att jag älskar din blogg, den ger så himla mycket hjälp!!!
Jag har har använt tampong i typ 4 månader nu, vilket är så mycket skönare än binda! Dock vet jag inte hur långt jag får in den! jag har läst att man ska in med hela fingret typ, asså det tar stop och får typ ont om jag trycker mer alltså det är verkligen stopp, den känns inte så tror den borde sitta rätt! men alltså kanske 8 centimer snöre hänger ut typ Eller nåt sånt! får typ ont i magen om jag försöker trycka in tampongen mer!

Mensbloggen

25 augusti 2015 06:27

Hej och TAACK :) Känns inte tampongen sitter den rätt :-)

 
Ingen bild

Anonym!

25 augusti 2015 12:47

Hejhej! jag vet att man kan bada med tampong men undrar hur länge man kan ha den i? brukar ha den i 4 timmar i vanliga fall :) men nu ska hag till stranden i typ 3 LR 4 timmar! kan inte byta där, och kommer bada en hel del! blir den fortare full, eller måste man byta tampong direkt när man kommer upp?

Mensbloggen

26 augusti 2015 04:06

När man badar så suger även tampongen upp vattnet vilket innebär att den blir fullare snabbare än i vanliga fal. Därför är det bäst att byta när man badat klart för att undvika att den ska läcka :-)

 
Ingen bild

anonymis

25 augusti 2015 15:35

Hejsaaan! jag undrar om man måste ta ut tampongen efter man duschat? har haft tampongen i typ 2 timmar och ska duscha men jag kan väl ha den i när hag duschar? och ska hag ta ut den direkt efter? kram

Mensbloggen

26 augusti 2015 04:04

Hej byt efter duschen om möjligt!! :-) Kram

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards