mensbloggen

Att testa sig för könssjukdomar

Av Mensbloggen - 2017-07-26 13:38

Hej tjejer, det här med att testa sig för könssjukdomar efter oskyddat sex borde alla ta för vana anser jag. Både för din egen men också för andras skull. Visst är inte det roligaste att göra, men ta ansvaret och gör det. Har man ansvaret att ligga utan kondom så får man också ta ansvaret att testa sig. Det är faktiskt inte så farligt, man kan till och med beställa hem gratis test från vårdguiden eller gå till ungdomsmottagningen och testa sig där eller en barnmorska/gynekolog. Man får en topsliknande pinne som man stoppar in i slidan lite och drar runt mot slidans väggar försiktigt. Sen stoppar man tops-pinnen i ett rör och lämnar på "analys" så får man svar efter ca en vecka på sms (om man går till umo). Man brukar få gå in på toan och göra detta själv :) Svårare är det inte och alla borde göra detta på vana som sagt.   

Bildresultat för klamydiatest

 
 
Ingen bild

Anonyym

15 augusti 2017 21:58

Hej jag undrar varför jag blöder under ägglossningen? Det är ca två veckor efter mensen och det är som att ha lätt mens. Det jag hittade online sa bara att det var lite fläckar men jag har mer än så. Är det mens som bara kommer tidigt eller nått annat? (Visste inte vart jag skulle kommentera)

Mensbloggen

5 februari 2018 16:54

Vissa kan få en liten blödning under ägglossningen, inget konstigt :)

 
Ingen bild

Anonym

26 augusti 2017 20:50

Skrev bara på ditt senaste inlägg! :)
Men jag undrar En sak !
Jag har blödit pytte lite i ca 5 dagar och nu mycket mer i 2 dagar och brukar ha mens i 8 dagar ca (min mens är fortfarande super oregelbunden) och jag undrar ifall dom dagarna jag blödde lite var nån slags Del av mensen eller om det typ var några förblödningar! Jag hoppade över simningen när jag blödde så lite och vi har simning igen nästa vecka och vet liksom ej om jag kommer ha mens då eller ej! 😭 vad tror du?

 
Ingen bild

Anonym

30 november 2017 17:26

Hej. Jag fick min första mens för 5 dagar sedan.
Nu är det dag 5 och min mensvärk gör inte lika ont. Men jag blöder fortfarande lika mycket. Är detta tecken på att den snart är slut eller kommer det att dröja?

Mensbloggen

1 december 2017 14:44

Olika för alla, men ca en vecka brukar den vara :)

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards