mensbloggen

Life Hacks vid Mens

Av Mensbloggen - 2017-03-02 21:30

Fick en kommentar som tipsa om att jag kunde skriva ett inlägg med Life hacks vid mens, så tänkte samla de som jag har på hjärtat just nu. Kommer ni på något annan mens-hack så kommentera gärna och dela era tips!! :)


  • Det första som kommer upp använde jag själv mig av för ett par månader sen. Vaknade mitt i natten med en mensvärk från helvete och inser att alla värktabletter är slut... Vad jag gör... Jo jag går till köket, tar en vattenflaska och fyller den med varmaste vattnet från kranen och sen sover jag med den vattenflaskan. Funkade faktiskt och somnade på en gång med den. (Om man saknar en vetekudde som jag).

  • Om man diskret vill gömma tampongerna, stoppa de i bh:n på morgonen.

  • Ha alltid handsprit i väskan, om tvålen är slut på den allmänna toan så kan du byta tampong med hyfsat rena händer ändå. Eller bara om du varit på toa och ser att tvålen är slut så är handsprt din räddare.

  • Ha alltid en ipren i plånboken, har räddat mig många gånger när jag inte är hemma och mensvärken kommer. (Eller ge till en kompis med mensvärk som glömt värktabletter).

  • OM mensen skulle läcka? Har du en extra tröja/tjocktröja, knyt den runt midjan tills du är hemma och kan byta byxor.

  • Mensfläckar på kläder eller lakan? INGEN fara, lägg de bara i tvätten så fort som möjligt så går det bort under en vanlig tvätt i tvättmaskinen.


Bildresultat för life hack

 
 
Ingen bild

Vendela

17 mars 2017 00:26

Omg en av de bästa inläggen !!! Älskar lifehacks, gör fler liknande inlägg om du vill , det skulle va kul :)
Älskar din blogg

 
Sofie

Sofie

11 juni 2017 21:46

Guldtips tack för dom! :)

http://www.modegallerian.se

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Skapa flashcards